Skip to main content

Post content has been hidden

To unblock this content, please click here

Line
Newbie September 2021 Quebec

Couples getting married on 30/may/2020 in Quebec

Line, on August 11, 2019 at 13:39 Posted in Quebec 0 16

Bonjour Smiley smile

Où allez-vous vous marier?
Comment vont vos préparatifs de mariage?

Hi Smiley smile

Where are you going to get married?

How are your wedding preparations going?

16 Comments

Latest activity by Linz, on March 28, 2020 at 03:17
  • Linz
    Newbie June 2020 Quebec
    Linz ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message
    Salut Vanessa,
    J’espère que tu vas bien. Finalement due au Covid19 j’ai décidé de reporter mon mariage à l’année prochaine. Je serai plus saine d’esprit ainsi. En plus, ma robe vient d’Espagne et elle n’est tjrs pas arrivée due à la situation. Si non de ton côté comment ça se passe? Vas tu reporter?

    Courages,
    Lindsay
    • Reply
  • Line
    Newbie September 2021 Quebec
    Line ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message

    Salut,
    Je ne penses pas reporter l'événement, du moins pour le moment. J'ai reçu un courriel de La Distinction comme quoi les évènements jusqu'au 13 avril étaient annulés/reportés. Je me dis que ça laisse encore 1 mois pour nous. Ce sera par contre quelque chose à avoir en tête pour la santé de tous. Ce qui est stressant, c'est de ne pas savoir comment la situation se présentera dans les prochaines semaines! De ton côté, penses tu à annuler? Ou encore à demander aux membres de ta famille à l'international de ne pas venir?
    • Reply
  • Linz
    Newbie June 2020 Quebec
    Linz ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message

    Bonjour Vanessa,

    Je suis à la salle Alto. Génial pour tes DIY moi aussi j'avais quelques projets en tête mais par manque de temps j'ai abandonné. J'ai fait appel à la compagnie Casa D'Éramo. Pour l'instant la seule chose qui m'inquiète c'est le COVID-19. J'ai plusieurs invités qui viennent des États-Unis et de la France.

    Penses-tu reporter ton évènement?

    • Reply
  • Line
    Newbie September 2021 Quebec
    Line ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message
    Oh mais quel hasard!!! Êtes vous dans la salle du bas ou le chapiteau? J'ai fait quelques projets DIY, sinon notre fleuriste ajoutera des fleurs sur nos tables, et j'ai demandé les services de Location Art Design pour quelques déco de la salle. Et vous?
    • Reply
  • Line
    Newbie September 2021 Quebec
    Line ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message
    @Lynz Oh mais quel hasard!!! Êtes vous dans la salle du bas ou le chapiteau? J'ai fait quelques projets DIY, sinon notre fleuriste ajoutera des fleurs sur nos tables, et j'ai demandé les services de Location Art Design pour quelques déco de la salle. Et vous?
    • Reply
  • Linz
    Newbie June 2020 Quebec
    Linz ·
    • Dispute
    • Hide content
    Bonjour, Je me marie aussi à La Distinction le 30 mai :-) @Vanessa avez-vous déjà choisi votre déco?
    • Reply
  • Catherine
    Frequent user July 2020 Quebec
    Catherine ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message
    I will likely get a cathedral veil from etsy. I didn't like the ones in store and i found them overpriced. I won't wear it all night however, just for the ceremony.
    • Reply
  • Lynne
    Curious June 2022 Quebec
    Lynne ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message
    Oh wow lucky you! Will you be wearing a veil?
    I ordered mine about 3 weeks ago but haven't decided on a veil yet. I actually found it in Toronto but purchased it from a boutique here in Montreal called Ivoire.
    • Reply
  • Catherine
    Frequent user July 2020 Quebec
    Catherine ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message
    Ohh yes that venue is stunning as well! We will also be getting married in a church.
    I bought my dress in February and received it 1 month ago. Smiley smile I got it at Boutique J'adore. What about you?
    • Reply
  • Lynne
    Curious June 2022 Quebec
    Lynne ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message
    Hi Catherine! Thank you and congratulations to you as well! We chose Château Taillefer Lafon in Laval which is somewhat similar your venue in that it's so beautiful we won't need a ton of flowers. Our wedding ceremony will be in a church, however, so I probably will want a bouquet or two for the altar.
    Have you found your dress?
    • Reply
  • Catherine
    Frequent user July 2020 Quebec
    Catherine ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message

    Hey congrats on your engagement! We chose Fleurist Fleurifik because it is near the venue, so my dad will be able to pick up the flowers. We won't have much, since the venue is so beautiful already. We also decided to opt out of having a cake, and will do a sweet table with various desserts instead. Which venue did you finally decide on?

    • Reply
  • Lynne
    Curious June 2022 Quebec
    Lynne ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message
    Hi Catherine,
    I'm also getting married in May of 2020. In fact my fiance and I visited the Forest and Stream Club for our reception venue. Good choice because it's absolutely beautiful. Have you booked a florist and found a place for your cake? I also have almost everything booked but haven't found those yet.
    Lynne
    • Reply
  • Sinéad
    WeddingWire Admin January 2025 Galway
    Sinéad ·
    • Dispute
    • Hide content

    Hey Vanessa!! Congratulations on booking your venue! Have you made any more exciting wedding decisions lately?

    • Reply
  • Catherine
    Frequent user July 2020 Quebec
    Catherine ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message
    Ohh yes I remember seeing that venue when I was searching! It's such a nice one, I almost considered getting married there because my fiance has family in Joliette, so it would be close for some.
    I am also in the middle of dealing with the florist and getting my documents together right now. Smiley smile

    Are you having a big wedding?
    We will have approximately 50 people.
    • Reply
  • Line
    Newbie September 2021 Quebec
    Line ·
    • Dispute
    • Hide content
    View quoted message
    Wow, I saw pictures and it seems to me to be superb!
    Lucky you! you managed to get everything booked!! What are tour nexts steps?
    I'm getting married in Joliette (La Distinction), and I'm looking for a florist, and all the documents ton get married.
    • Reply
  • Catherine
    Frequent user July 2020 Quebec
    Catherine ·
    • Dispute
    • Hide content
    We wil be getting married at the Forest and Stream Club May 29th 2020. Smiley smile So far almost everything booked!
    • Reply

You voted for . Add a comment 👇

×

Related articles

Groups

WeddingWire Article Topics